Påskfirande i Tenstakyrkan

Välkommen att fira påsk i Tenstakyrkan!

Idag skärtorsdag kl 19.00 samlas vi för en Getsemanestund med nattvard. Jesus åt en traditionell påskmåltid tillsammans med sina lärjungar innan han blev sviken, förråd och tillfångatagen. I nattvarden som då instiftades minns vi Jesu lidande och död. I den förenas vi med kristna över hela världen. Välkommen du med!

Imorgon långfredag kl 11.00 möts vi i en minnesgudstjänst. Vi minns att Jesus frivilligt dog på korset och därigenom besegrade döden för att alla som tror på honom ska få evigt liv.

På söndag, påskdagen kl 11.00 firar vi att Jesus har uppstått från det döda och lever idag. Välkommen att lyssna på vad det innebär för dig!

Medverkar gör Maria Langefors, Åse Christensen (fredag), Tensta Gospel Joyful Noise (söndag), m fl. Välkommen!

Publicerat den 29 mars