Kyrkan är människor i gemenskap med Gud och varandra.

Den kristna församlingen består av människor från olika bakgrund och från olika länder, som hör samman med varandra genom tron på Jesus Kristus. Tenstakyrkan vill vara en församling som är en levande gemenskap med Jesus och människor i Tensta, Spånga och Stockholm.

Vi är en församling som drivs av vår tro på och kärlek till Jesus Kristus som vår herre och frälsare, vi vill gärna dela de goda nyheterna om honom med Dig och vi vill att Tenstakyrkan skall vara en öppen och välkomnande plats för alla som kommer till vår kyrka.

När Du möter oss är det vår djupa förhoppning att Du skall få uppleva att i Tenstakyrkan är man alltid välkommen och att vi känner stor glädje i vår tro på Jesus och vill göra honom känd, trodd och älskad.